fredag 10. oktober 2014

Endelig kan vi le av det!

Hei dere!

Ja altså, vi kom oss jo vel hjem fra ferie. Etter å ha vært i Cannes noen uker med minst tre legebesøk så kom vi oss omsider til vakre EZE. Jeg tenkte å lage et eget innlegg om denne flotte byen for den MÅ oppleves. Heldigvis så var det lege der også! for jammen måtte jeg ikke innom to turer der også på 4 dager..Topp. Bra med reiseforsikring!



Jaja, vi kom oss videre hele veien til Wurtzburg før Caspersen ble grisesyk. Over 40 i feber og den ville jammen ikke ned heller. Med veiledning av legen fra Gjensidige Forsikring (hurra, så flinke og hjelpsomme!) så kom vi oss til Kiel Universitetssykehus sin barneavdeling. Og det skal de ha tyskerne. Det er ikke noe kø og rot der. Det er rett inn, masse tester og alt er bare SÅ effektivt. Vi satt der helt til 23.00 på kvelden før de kunne fastslå at lille CC hadde fått i seg noe gjennom maten. Han ville mest sannsynlig være ok for avreise Norge neste dag. Så da ringte vi hotellet og de skulle fikse burgere og drikke opp på rommet. Da vi kom til hotellet viste det seg at hotellets eneste heis var av den eldgamle sorten og vi bodde i 10 etg. Jeg har en gang satt fast i en slik heis, en en kjeller i en time. Jeg var dritsliten så jeg sa bare. det skjer ikke - hvor er trappene? Vi har ikke trapper sa mannen! What, dere må jo ha rømningsvei? Jada, utvendig sa mannen. Are you kidding me? Jeg ble med mannen ut og så noen vindeltrapper som gikk oppover. Yeah right, det skjer!

Hm, følg bare meg sa han. Javel..Jeg skulle akkurat til å si at jeg bare kunne sitte i resepsjonen til beste dag da han gikk inn i garasjen og låste opp en dør. Kommen Sie hier bitte (eller noe sånt) Jada, skal bli. Så det var et egen bygg utvendig hvor man oppe kom inn i 10 etg.

Puh, du verden hvor glad jeg var for å komme hjem til Oslo neste dag!

Borte bra og hjemme best (noen ganger iallefall)

Når jeg tenker på det i ettertid så virker det jo rimelig crazy å ikke gå inn i den heisen, men altså sånne gitterheiser er vel egentlig ikke lov mer? Burde ikke være det uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar