fredag 10. oktober 2014

"Flink Pike"

Hei dere!

Ja, de månedene gikk jammen fort. Her har det skjedd mye siden sist. Formen har ikke akkurat vært super, men nå tror jeg det bare kan gå en vei.

Fra sommerferien


Jeg var rett og slett så mye dårlig på ferien at kroppen mer eller mindre kollapset i det jeg kom hjem.
Mange år med for mye stress og for lite "gode" prioriteringer hadde satt sine spor. Nå har jeg jeg iallefall bekreftet det som har lurt i bakhodet lenge. Det hjelper ikke å pøse inn på med smertestillende og betennelsesdempende og tror at kroppen liker det i lengden.

I det siste har jo utrykket "Flink Pike" vært en del diskutert. Noen mener det er et kompliment, noen mener det er nedlatende og fornærmende og begrunner det med at man aldri ville sagt det (flink gutt) til en mann. Og det har de nok rett i. At man ikke ville sagt det til en mann.

Uansett hva man mener om dette så er iallefall en ting sikkert. Det å slite ut kroppen for å gjøre alle rundt seg fornøyd det er ikke bare idiotisk. Det er også veldig usunt. Så det holder jeg nå på å lære meg å slutte med. Sannheten er at det er innmari vanskelig! Å slutte altså!

Men dette skal jeg begynne med:

Jeg øver meg på å la skitne håndklær henge til noen andre tar dem. (friker nok ut når det går noen måneder - hvilket det sikkert gjør)

Øver meg på å la muggen mat ligge i kjøleskapet(det blir spennende..og drittlukt)

Øver meg på at skittentøyskurven vokser ut av vaskerommet(stopper kanskje når de ikke har mer boxere)

Øver meg på at støvet vokser meg over hodet (æsj)

Øver meg på at ungene bare mister alt yttertøy eller lar det være vått siden ingen skjekker (det blir ikke lett)

Øver meg på at alle planter dør siden de ikke får vann (det er jo bare å kjøpe kunstige)

Øver meg på å ikke bry meg med å gi beskjeder, man finner jo tidsnok ut av ting og tang.

Øver meg på å ikke planlegge ting for det er mye mer lettvint å ta ting på sparket (er det ikke?)

Listen er nesten utømmelig men man må jo begynne et sted!

Dette skal jeg klare. Det funker jo fint for mange!

God helg!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar