tirsdag 21. oktober 2014

"Den nye sykdommen"

Hei igjen!

Her går det trill rundt som vanlig:-( nå for tiden.
Jeg har altså igjen klart å få krystallsyken igjen og det er ikke stas.
Jeg har en mistanke om at det må være sammenheng mellom nakke/kjeveplagene/stress og krystallsyken, men jeg vet jo ikke.

Det jeg vet er at det er ikke mange år siden at denne sykdommen var ukjent for meg og mange andre, men nå syns jeg at jeg hører og leser om den overalt. Senest på Dritseint med Edel i går kveld på TV2.



Det kan gå trillrundt nesten når som helst, men lett løping om jeg ser rett frem og bilkjøring ser ut til å fungere. Værst er nesten rolige gåturer. Veldig snodig. Etterhva jeg har lest kan Krystallsyken ha ulike forløp av svimmelhet og varighet, samt respons på behandling. Den skal vistnok skyldes "krystaller" som er løsnet og forårsaker en ufarlig tilstand i balanseorganet i øret som gir svimmelhet.

Jeg prøver å bruke de stundene hvor jeg ikke har vondt i nakken eller er svimmel på å lese litt på nettstudiet jeg begynte på i sommer i kosthold. Det er ikke mange sidene jeg får lest om gangen, men det er veldig spennende. Også koser jeg meg med lille Vida:-)Mye selskap i hund og katt.

Dexter og Vida er perlevenner, - og SÅ søte sammen!

Ha en fin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar