torsdag 23. oktober 2014

Wok i en fei


Hei 
Da er det snart fredag igjen! 
I dag har Vida fått 3 månders vaksinen sin. Hun var kjempeflink og helt flott i følge vetrinæren:-)



Jeg har begynt med Magnesium tilskudd som blandes med varmt vann. Det skal hjelpe mot muskelkramper, stress, vertigo, og slapphet bare for å nevne noe. Jeg har tatt det noe tid og syns faktisk at jeg har redusert noen symptomer noe. Skal skriver mer om dette senere.
I morgen tenkte jeg å prøve ut en gammel favoritt igjen. Tror det blir med biffkjøtt!
Den er rask og ganske sunn, avhengig av tilbehør selvfølgelig. Jeg foretrekker masse grønnsaker istedenfor ris, men begge deler smaker godt.

HOT og godt!

  • 600 g renskåret svinekjøtt eller biff i strimler
  • ss olivenolje
  • båter hvitløk
  • 12 ss rød karripasta
  • 1 stk frisk ingefær (ca. 2 cm liten bit)
  • 1/2 blomkål
  • 12 stk brokkoli
  • 1 stk rød paprika og en gul
  • 2 dl hønsebuljong (utblandet), men jeg foretrekker hjemmelaget kyllingkraft så sant jeg har tid.
  • 1 ss maisstivelse (maizena)
  • 1 ss sesamfrø helt til slutt. (kan droppes)
Varm oljen i en wok. Ha i finhakket hvitløk og fres sammen med kjøttet. Ta alt dette ut av pannen. Kutt grønnsakene i strimler og finhakk ingefær. Fres dette i karripastaen i 2-3 minutter.
Ha kjøttet oppi igjen og tilsett buljongen. Rør maizena ut i en kopp med litt vann, og rør det inn.
Kan serveres med fullkornsris eller annen ris eller bruk gjerne bare mer grønnsaker:-)
Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar