mandag 15. april 2013

Hjemme med gutta

Hei dere!

I dag har jeg to småtroll hjemme. I dag også.. Thomasen er nå forskjølet.. Litt krise for i morgen er det barnebursdag. Vi får se da:-) jeg må innrømme at jeg syns det er anstrengende med to sutrete snottete unger. Som alltid er det full fart i helgene og det er lenge siden det var egne mor aktiviteter. Selv om det er slitsomt så syns jeg det går greit. Det skulle bare mangle. Selv om man ikke vet helt hva det innebærer med barn før man får dem så har man da en viss ide..ja hvis man kan si at man er helt uforberedt på alt som dukker opp( med mindre det er spesielle utfordringer) ja da er man temmelig blåst i mine øyne. Hvis man syns barn er mest anstrengende og kjedelig og bare vik ha egentid da er det vekdig trist. For barna. Det mener jeg helt seriøst. Man må selvfølglig ha egentid om man ønsker og jobbe. Men å ikke gidde å være med barna på barnas premisser syns jeg er egoistisk.

A elsker å lage mat med mor!



Verden i dag har mange muligheter. Ingen tvil om det. Men velger man å få barn så velger man det. Da er ikke alt som før. Man kan ikke bare ta den morsomme delen. Er det sånn på jobben da? Neeei, det gidder jeg ikke. Vil bare gjøre det gøye jeg.. Vil ikke skrive den rapporten jeg. Kjedelig... Vil ikke. Herremin..sånn er jo ikke verden.
Får ta seg sammen litt da.

Jeg skriver jo dette fordi det er en artikkel om mammaen fra en blogg som skriver om dette på FB nå og jeg er ikke blandt dem som ikke har meninger om ting eller som bare ønsker å vøre positiv til alt. For sånn er ikkemin verden. Jeg vil ikke ha en blogg som er meningsfri, interiørfri, rosabloggerfri eller noe som helst fri. Jeg vil ha litt av hvert sånn som min verden er. Men barna mine. De har jeg uansett tid til. Uansett om de vil noe jeg syns er kjedelig. Ikke alltid, men så sant jeg får det til gjør jeg noe som de også liker når det er leke tid.

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Hei! Finner ikke du bare unnskyldninger for å forsvare dine egne valg og daffe hjemme med barna? Hilsen Elin

    SvarSlett
  2. Hei Elin
    Du leser tydligvis ikke bloggen min. Foruten å ha tre barn, trene 5 dager i uken og masse barneaktiviteter så driver jeg faktisk eget firma. Jeg ser nesten aldri TV eller gjør andre ting enn barn OG MASSE JOBB!! Hvis du kaller det og ta seg av tre små barn, husarbeid og jobb for å daffe..så har du enten veldig uvanlige barn eller ikke barn i det hele tatt. I tillegg må du ha beundringsverdig mye energi som bare daffer deg gjennom så mye aktiviteter. Hatten av for deg! Mvh Siv

    SvarSlett
  3. Enig med deg! Om både at har man barn så har man barn! Mye som man ikke vil, men gjør likevel! Også er det kult at du ikke bare er positiv om alt mulig. Hvem er egentlig det! Man trenger ikke være negativ og sutrete fordi om man har meninger. Syns din blogg er noe av det mest ekte jeg leser.
    Ikke noe smisking og dilling, men bare din egen stil! Hanne.

    SvarSlett