mandag 15. april 2013

Norsk utvandring er det bare velstand?

Heisann

Jeg leser i avisen i dag hvor opptatt vi er av hvor mye vi har brukt på innvandring, særlig ikke vestlig innvandring. Jeg må innrømme at jeg er enig med damen som så fint sier at innvandring er ikke noe man gjør for fortjeneste, men fordi det er et ansvar.

Jeg blir også litt flau når jeg tenker på nordmenn i utlandet. Se bare på alle pensjonistene som i alle år har reist avgårde til Spania. Bodd der, levd på sin pensjon. De og mange andre europeere. Det er en dårlig myte at de gjør Spania en tjeneste. De legger faktisk ikke igjen mer penger enn de strengt tatt må. De har tilgjengjeld mottatt lege uten egenandel og medisiner for pensjonister har vært gratis!
Valencia, kommunene med flest pensjonister som er INNVANDRERE, er nå helt skrapt. de har ikke råd til å ta seg av sine egne. her bor mange nordmenn, mange livredde for at Norge skal bruke penger på utlendinger i Norge. Så flaut.



Heldigvis strammer Spania nå inn fordi de må. dette vakre landet har nå skjønt at de ikke kan pleie alle pensjonistene som spinker og sparer på trygden sin og tar imot alt de får. Mange uføre og eldre selv vil jo leve billig og bare ha solen. Ikke en arbeidstime har mange av disse lagt ned i landet. Ikke en skattekrone til landet de snylter på.

Jeg er glad vi kjøpte en DYR reiseforsikring da vi bodde i Spania slikt at når det var helt nødvendig å gå til lege ble dette i sin helhet belastet vår betalte forsikring. Jeg betaler likevel gjerne for å hjelpe om noen kommer hit. Jeg mener ikke at man skal hjelpe alle uten noen grunn som bare skal være her for å utnytte et system, men dette er nok vanskeligere enn de fleste av oss skjønner å filtrere. Vi kan ikke stoppe å hjelpe dem som trenger det av den grunn.  Da kan vi jo bare stoppe sosialstønad og arbeidsledighetstrygd til nordmenn også for mange snylter på dette. La oss tenke oss om når vi gladelig tar imot det vi får andre steder med en selvfølge. Det er jo ikke det, en selvfølge..
Det er vel de samme som forsyner seg to ganger av alt som er gratis og ikke vil betale en krone for posen..

Ha en fin kveld- nå skal vi forberede bursdag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar