tirsdag 9. april 2013

Bør man si fra?

God formiddag!

Har dere hatt en fin start på dagen? Jeg er litt sånn småstiv i nakken av alle ting. Løp 7 km i går og jeg lurer på om jeg løper feil? Det er akkurat som nakken låser seg litt. Jaja, får tøye nakken litt og påann igjen i kveld. 5 økter er planen denne uken også.



Stod iallefall og tøyde litt i sted og så ut vinduet. Forbi kommer en mor med barnevogn. Åpningen på vognen er helt dekket med teppe. Dette ser man stadig. Det knyter seg like mye i magen hver gang. Mange gjør dette som alle jordmødre og helsesøstre jeg har hørt sier man ikke må gjøre. Det kan blandt annet øke faren for astma og allergier for barnet. Luften inne hos barnet blir ikke i god nok grad skiftet ut og om sommeren kan det være direkte farlig i varmen.hver sommer når jeg ser så mange av disse tilfellene har jeg så lyst å si fra, men man skal liksom ikke blande seg. Dette syns jeg er veldig anderledes fra både Spania og USA hvor råd og omsorg oppfattes som akkurat det mens her blir mange fort irritert med holdningen. Ikke bry deg, det er mitt barn. Jeg har nemlig prøvd p si forsiktig fra en gang og det ble ikke godt mottatt. Siden har jeg holdt munn. Det er litt sånn janteloven igjen. Ikke tro du vet bedre enn meg! Men jeg skjønner ikke helt det? Hvorfor skal noen tror man sier sånt annet en for å gjøre oppmerksom på noe en kanskje ikke er klar over?

Litt sånn fortvilethet på formiddagen. Skal man? Eller er det ikke bare enklere å la det være?

Fin dag!

1 kommentar:

  1. Sånn som det er så er det bedre å la være..enig i at folk er "mistenksomme" her i landet.

    SvarSlett