torsdag 26. mars 2015

Opptrening og smertekurs


Hei dere!

Nå var det lenge siden! Grunnen er først og fremst en nakke som ikke trives så godt med PC. Nå er jeg endelig kommet til en fysioterapeut som jeg tror faktisk kan hjelpe. Hurra! Jeg har en rift i en skive i nakken min, en del slitasjeskader og myyye muskelspenninger. Nå har hun prøvde å få løsnet litt på muskelspenningene og etter påske er det første treningstime. Det trengst! Jeg mener, når 9 åringen må åpne glass og flasker for en da liksom...

Bare 30 minutter foran PC gjør resten av dagen skikkelig vond. I går var jeg på smertekurs nede på Åråsen. Utrolig spennende! Hvordan samme skade kan gi to ulike personer helt ulik smerte. Smerte bestemmes altså ikke bare av skaden, men også av tidligere opplevelser og mange andre forhold.
Vi hørte et eksempel på en bonde som fikk høygaffelen gjennom støvellen og kom til sykehuset med vanvittige smerter. Da de til slutt fikk av støvellen (med høygaffelen fremdeles igjennom) så de at den ikke gikk i foten. Hun bare anntok det. Og smertene kom av det!Vi lærte også at vaner og hvordan man ser på smerten har veldig mye å si.

De fleste har sikkert opplevd det lille barnet som kommer hjem fra barnehagen med sår og ikke har grått en skvett en gang før MAMMA ser såret og da uuuuuuuuuuuvæææææææ! hehe. Fasinerende greier..



Uansett, her snør det MYE!

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar