tirsdag 11. november 2014

Styrkedrikk - Naturlig vidunderkur



Dette er skikkelig kjipt!
Det er bare 2 dager til  MR på torsdag og jeg er grisedårlig. Hodepine, halsen er helt tett og værkende. Nå dytter jeg i meg alt jeg tror er bra. Et rør med C vitaminer, Bisolvon, varmt vann med honning og sitron. Og ikke minst den litt mer omfattende bakterie killern.

I stor kopp:

Skrell og del opp et ganske stort stykke med ingefær
Del en sitron i to og press ut all saften.
3 store fedd hvitløk
Litt honning
Litt gurkemeie

Hiv alt i blender med 3dl kokt vann. Jeg siler det gjennom sil før jeg drikker men det er nok enda bedre å drikke alt.

Hvitløk er jo stappet med antiokidanter og skal dempe betennelse i kroppen.i tillegg viser et Kinesisk studiet at å spise rå hvitløk minst to ganger i uken kan halvere risikoen for lungekreft.

Gurkemeie skal også ha disse egenskapene. Altså betennelsesdempene og redusere sjansen for kreft.

Sitron skal hjelpe mot vius og forskjølelse i øvre luftveier. Den skal ha dobbelt så mye c-vitamin som appelsin.

Ingefær skal også virke lindrende på forsjølelse og sår hals.

Honning inneholder polyfenoler som kan motarbeide kreft. Honning kan hjelpe mot høyt kolesterol og hjertesykdommer. Den kan virke antiseptisk og motarbeide bakterier.jeg har også lest at den kan virke mot eksem og psoriasis om man tar karbad med halv glass honning oppi fordi den er
anti-immflamatorisk.

Dette minner meg om da jeg i studie tiden i USA gikk på apoteket og rasket med meg alt jeg fant mot forsjølelse. Jeg fikk beskjed om at spiser du alt det der, da blir du skikkilig syk...

Men detter er bare rene ting så det går nok bra:-)

Casper fylte 3 år for 1 uke siden og er også syk så han pyntet seg med kronen sin:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar