mandag 9. desember 2013

Alle for en

Hei bloggen,

Det var da voldsomt til engasjement rundt denne bursdagsfesten. Det som er litt spesielt er jo at ingen vet hvorfor ingen kom også er alle sikre på at det er mobbing.

At mange har dårlig folkeskikk, det er helt sikkert. Det er alltid noen som ikke gir beskjeder, det er alltid foreldre som tror at akkurat de er de travleste på jord. Det er skikkelig irriterende og det er ikke barnas feil. Jeg må innrømme at jeg syns det er like irriterende at noen skal fortelle hvor mye jeg skal bruke på bursdagsfest til en 8 åring, eller hva slags godteri og får hvor mye jeg kan servere hjemme hos meg selv.

Seriøst, de fleste har normalt vett, for de som ikke har det, de kommer heller aldri til å lære.
Eneste gang jeg har hørt her i huset at noen ikke vil gå i bursdag er fordi bursdagsbarnet er voldsom og barnet ikke trives med vedkommende. Dette kan gjerne være barn som er såkalt populære, men likevel ikke bare hyggelig.

Det har alltid endt med at man går i bursdagen, men jeg ville aldri finne på å tvinge barnet mitt til å gå i en bursdag utifra en slik grunn og jeg syns ikke det hører noen steder hjemme å lage retningslinjer for alt.

Det er altfor mange forskjeller. Noen har mulighet til og vil gi barnet en kul bursdag, noen kan ikke desverre. Noen vil ikke gi barnet sukker andre vil gi dem hva som helst. Noen har ikke plass til 8, noen har plass til 30.
Konsentrer dere om å lære barna å oppføre seg og normal folkeskikk så er mye gjort.
For mobbing skal vi ikke ha, men derfra til sånne regler som kontrollerer alt mulug er bare tull.



De som vil ha helt like linjer for absolutt alt kan jo ta alle julegaver å gi til dem somhar ingenting.
Men det vil de jo ikke. For med en gang det gnager skikkelig på dem selv så er det ikke så farlig.
De som er værst til å rette pekefinger har sjelden de mest veloppdragne barna selv. Verden er ikke lik for alle. Det er også en viktig lærdom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar