mandag 2. september 2013

Strengere straffer

God kveld,

Jeg må si at i kveld er jeg veldig ettertenksom. Det er et tankekors at i et land som Norge for det skje så mange grove og grusomme overfall på kvinner. Den siste tiden har det vært mye. Det er grusomt.

Jeg syns også det er underlige at det er få reaksjoner. Det er lite rop om strengere straffer og mer fokus på offer enn gjerningsmann. Vi som roper høyt når ting skjer ellers i verden. Når det gjelder skole, eldre politikk og sykehus. Men landets unge kvinner er intet verd? Det vitker nesten sånn. Jeg må innrømme at jeg er sjeleglad jeg har kjøpt tredmølle. Det blir ikke flere kveldsjoggeturer på turstier for meg. Ikke tar jeg taxi alene sent på kvelden heller alene. Vet om mange med dårlige opplevelser.

Jeg merker meg at det kun er et parti som er opptatt av dette. Det er et parti jeg ikke trodde jeg noen gang skulle stemme. Nå er jeg ikke så sikker. Jeg skjønner rett å slett ikke at fengselsstraffen - maaaange år for sant avskum skal være noe å spare på. Hva sier dere AP? Hvorfor kan ikke dritten få minst 30 år? Hvorfor skal de taes hensyn til? Jeg bare spør for jeg fatter det ikke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar