onsdag 7. august 2013

Buss..

Hei dere!

Jepp, da er jeg altså begynt på jobb igjen. For å komme dit tar man bussen:-) det er helt okey med unntak av at det kostet 50,- turen. Noe jeg fikk ordnet i dag. Jeg er nå den stolte eier av månedskort:-)

Uannsett, på vei hjem i går var det en meget myndig bussskjåfør som sa at alle skulle feste setebeltene før vi forlot Oslo S. Så bra tenkte jeg. Jeg har det på meg uansett. Tenker at det er jo lite heft og det er vel derfor de er der..



Vel, alle de som kom på etter Oslo S, hm, kanskje 2 av 10 tok på..
I dag fulgte jeg nøye med, rett og slett fordi det er en merkelig greie hvordan folk tror busser aldri kræsjer. Jeg så noe rart. En mor med et lite barn satt seg rett ovenfor meg. Festet beltet på den lille gutten. Flott, tenkte jeg! Seg selv da?
Nope, det holdt at gutten var trygg! Det er jo omtenksomt på en måte, men foreldre! Barn trenger mammaen og pappaen sin også! Dessuten hva skjer om bussen bråstopper, kræsjer og masse mennesker på50-100 kilo flakser rundt i bussen. Ikke så trygt for de med belter heller det!!

Fest dere. Vær så snill da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar