onsdag 3. april 2013

Small talk

Hei dere!

Er dere gode på small talk? Leste om det i forbindelse  med forskjeller mellom nordmenn og amerikanere. Nordmenn var visst ikke spesielt gode på dette og det stemmer på meg men mange jeg kjenner er flinke til dette. Small talk er altså kunsten, om man skal kalle det for kunst, å kunne snakke med mange om vær og vind.-) Ser nå også at det holdes kurs i dette!! Tror ikke det blir noe av for meg men kunne kanskje vært nyttig.-) Snakker dere småsnakk fordi det er nyttig? høflig? eller bare for å slippe pinlige pauser? 


Thomas, sjefen av small talk...




Jeg har jo selv bodd i USA og er litt usikker på om det de drev med der jeg var egentlig var small talk. Jeg trodde egentlig at det forusatte en samtale, mens jeg veldig ofte opplevde at det ikke var et spørsmål som forventet ett svar, men mer en høflighetsfrase. Jeg tilhører dem som rett å slett syns det er litt lite spennende og snakke med hvem som helst om ingenting, men er veldig fasinert av dem som gjør dette på en morsom, hyggelig måte. For noen kommer det liksom helt naturlig og virker helt oppriktig. Det er jo det beste! Skulle gjerne hatt litt av det merker jeg:) noen som har tips for å få small talken på gli??

PS. jeg har Thomas som fikk en liten hjernerystelse i går hjemme og han trenger IKKE noen tips for noe når det gjelder å snakke...small talken bare detter ut..hele tiden..

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar