onsdag 7. november 2012

4 more years!

Hei dere!

Nå har vi akkurat kommet hjem fra Albir og er trøtte..

Jammen meg ble det en sen natt;-)
Men når man er fornøyd med resultatet så er det verd det!
Gikk egentlig å la oss 01.00, men fikk i sove før 02.30. 03.00 våknet Casper med hoste så da fikk vi med oss at Obama så og si hadde vunnet før vi fikk sovnet skikkelig!


Etter min mening har flertallet i USA tatt et bra valg. 
Det var utvilsomt det beste alternativet. Selv om mye av tenkemåte i det store landet er så anderledes enn det jeg er laget for å forstå.  Derfor er jeg veldig glad for å bo i et land hvor sykehusbehandling iallefall er så likt som mulig for alle. I et land hvor man kan ta vare på barna sine mens de er små, med lønn! Vi kan kjøre babyen vår til nærmeste sykehus ved alvorlig sykdom uten at noen spør om helseforsikring!

At ikke likt helsetilbud til alle er noe man unner sine medmennesker? Nå sies det jo også at den Amerikanse drømmen er lettere å oppnå i Norge enn i Amerika...lurer på hvorfor det..
Eller, lurer egentlig ikke så veldig, når jeg skal være ærlig..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar