mandag 3. juni 2013

Mat, motivasjon og sånt

Hei dere!

For en vakker dag!
Jeg har vært så heldig å få en del spørsmål etter løpet på lørdag og det er kjempehyggelig.
Nå er jeg langt fra noen trenings eller kostholdsspesialist så det er litt vanskelig å svare rett på spørsmål om trening og kosthold. Jeg spiser et kosthold med en del proteiner, spesielt fra egg, kylling og fisk. Jeg spiser masse grønnsaker, en del bær og fett fra advokado, nøtter og fet fisk. I tillegg drikker jeg mye vann og smooties med kokosolje i.

På lørdag spiste jeg en frokost med litt bløtkokt egg, advocado og grønnsaker. Til lunsj spiste jeg røkt laks, egg og advokado to timer før løpet. Min erfaring er at de er i akkurat passe tid før. Da er magen lett men mett! For meg fungerer det dårlig å spise brød og pasta, spesielt før jeg løper fordi jeg bare føler meg tung av dette og det gir meg kortvarig metthetsfølelse.

Etter løpet var jeg ikke sulten, men ganske tørr i munnen. Kjempeglad for litt vann.jeg spiste en energibar ca 30 min etterpå. Spiste god hjemmelaget middag med burger, bacon, sopp og masse grønnsaker senere. Nam!

Jeg trener ikke sånn veldig mye. Ca 4-5 ganger i uke. Ca 45 min hver gang. Løping og litt styrke. Nå har jeg tenkt å øke til 6 ganger i uken og mer styrke.

Motivasjonen min er barna og helsen! Jeg vil ha energi og god helse så jeg kan ha mye gøy med barna og de får en sprek mamma med mye energi og overskudd:-)


Vakkert etter gårdsdagens løpetur!


Jeg føler meg mye bedre med sunn mat og mer energi! I tillegg føles det bra å sette seg mål og å klare dem. Derfor er jeg blitt veldig bevist på at trening står på timeplanen og den er uflyttbar! Hvis man først begynner å finne unnskyldninger så blir det lett en vane.

Jeg meldte meg i går på KK løpet i september! Nytt mål, ny motivasjon!

Ha en flott dag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar