torsdag 27. juni 2013

Liker ikke..

Hei dere!

Har dere planer i regnet? Her er det mer enn nok å gjøre før vi drar i morgen. Skal hente en nøkkel og vi skal avlevere nøkkel. Vi, eller huset får nemlig også litt besøk mens vi er borte.

Kunder kommer å henter varer og pus skal avleveres. En av de som kommer har katteallergi så hun må ut:-)

Har nå fått fikset mye sunn god mat til turen skal bare lage sunne lapper i kveld å ha til frokost i bilen.



Det bringe meg til temaet. Hvor mye skal man høre på barn som til stadighet sier"liker ikke"
Her i huset kommer ikke ungene langt med det. Vanlig mat som grønnsaker, ren vanlig fisk og kjøtt er mat jeg syns de må lære seg å spise. Så har vi heller ingen problemer med det. De har fått det siden de var små. Derimot spesielle ting som skalldyr og lever, blodpudding etc. Det må de ikke spise.

Det er greit når barna skal bort at de spiser det meste og jeg må innrømme at jeg syns det er litt rart med barn som har foreldre som sier" hun spiser ikke salat, gulerøtter og fisk."
En ting er selvfølgelig allergier, men har man ikke det så syns jeg at barn må lære seg at spise det meste av slike basis produkter.

Jeg husker det god fra jeg var liten. Da fikk vi beskjed at dette er middagen og vi spiser det som er på bordet. Resultatet er jo idag at all denne maten, som var stort sett all mulig fisk, kjøtt og grønnsaker, den faller i smak.

Jeg er ganske skeptisk til barn som lærer at pølse, pizza, pasta og pannekaker er det som er ok å spise.
Hva syns dere?

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar