mandag 24. juni 2013

Hvert skritt er fred

Hei dere og god mandag!

Her går det piffpoff unna som vanlig. Heldigvis må man jo si:)

De siste årene, med tre skjønne små kan jo til tider bli en utfordring for noen og enhver:)
Jeg har endelig lært meg, iallefall blitt mye bedre på å leve i øyeblikket. Med det mener jeg foreksempel  at har jeg satt av tid til noe/noen, så er det det jeg gjør DEN TIDEN. Da skal man være 100% fokusert i øyeblikket.

Jeg tenker sånn: nå har jeg satt av en time med sykkeltur med A. Da er det det jeg gjør. Jeg har valgt å bruke tiden på det. Det blir en fin tur. Da bruker jeg tiden på han og meg og sykkling. IKKE mobilen eller tankene på annet.




Det kan være vanskelig til å begynne med, men det fungere veldig fint og alle får større utbytte av det man gjør.  Selv syns jeg det er like dårlig mot barn som mot voksne å være ufokusert og ikke tilstede i møte med andre. Det er viktig for ro og harmoni å være dedikert til den eller det man bruker tiden sin på. Hva syns dere?

Les gjerne bokenn "Hvert skritt er fred" for inspirasjon.

Ha en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar