tirsdag 17. juli 2012

Krystallsyken, lege og fysioterapi i Spania

For 2 år siden ble jeg plutselig kjempesvimmel helt ut av det blå. Det kom et par ganger i uken og forsvant stort sett veldig raskt. Jeg var helt sikker på at det var noe veldig alvorlig som feilet meg. Etter 2 uker gikk jeg til legen for å sjekke. Han konkluderte med lavt blodtrykk. Ellers frisk som en fisk
Svimmel!
  Svimmelheten bare fortsatte og etter ca 4 måneder var jeg skikkelig lei. Full jobb og to barn og etthvert daglige karuseller begynte å bli slitsomt. så hva gjør man? Jo, man googler! Jeg fant noe som het Krystallsyke som minnet veldig om det jeg har. Dette fant jeg på hjemmesidene til Klinikk for alle på Majorstua.

Jeg fikk rekvisisjon fra min lege, dro på Klinikken og de testet masse. Jo da, det var Krystallsyken! Snakk om flaks. Jeg sier flaks for dette er helt ufarlig. Bare utrolig slitsomt...de tok en Barbecue på meg. Det vil si å snu meg 360 grader rundt. For hvert stillingskifte banker man 50 ganger bak det syke øret.




Krystallsyken er nemlig krystaller som har løsnet i øret og når disse ligger å flakser rundt der inne blir man svimmel, spesielt når man snur på hodet og legger hodet bakover. Disse løse krystallene må altså ut! Tror det tok en måned så var jeg bra igjen!

Vel, Krystallsyken is back! Dette skjer ofte. Ofte går det over av seg selv. Jeg har prøvde banking igjen men hjalp ikke sånn. Så nå har jeg vært hos legen for en uke siden for å ta masse blodprøver. Tok mange for 4 måneder siden, etter fødsel og de var perfekt. Legen er sikker på at det er Krystalsyken og det er jeg også, men greit å sjekke siden vi skal være så lenge borte. Flaksen er at jeg skulle vært hos tannlegen på årskontroll og det er ikke anbefalt med Krystallsyken. Så synd...

Ellers vil jeg bare nevne at vet man at man trenger fysioterapeut så er det norske fysioterapeuter i alfaz del Pi. Husk at legen din skriver ut en rekvisisjon til deg her hjemme. Det er mye enklere enn å begynne å få dette nede i Spania.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar