søndag 24. mars 2013

Lavkarbo cupcakes


Hei dere

måtte lage disse igjen. De er sååå gode.


Her kommer cupcakes. De er lavkarbo og faktiske veldig gode. Dette er en grunnoppskrift og man kan smaktilsette den med det man ønsker. Den gir mellom 12 og 18 cupcakes avhengig av størrelse.


Lavkarbo cupcakes oppskrift

3 egg
1 og 1/4 sukrin
2 dl creme fraiche
1/2 dl smeltet smør
50 g mandelmel ( jeg brukte fint malte mandler)
30 g kokosmel
2 ts bakepulver
1ss fiberhusk
1 ts vaniljesukker
Alt røres sammen i en nokså tykk røre. Du kan tilsette med de smaker du vil. Jeg delte deigen i to og hadde litt bær ekstrakt i den ene delen sammen med hakkete Tranbær. (kjøpte forskjellige ekstrakt, papirformer og fargeekstrakt på Til Bords)i den andre delen hadde jeg hakket firkløver og hakket mørk sjokolade.

Stekes i midten av ovnen 180 grader, i varmluft, avhengig av ovn og størrelse mellom 15 og 35 minutter. Kjenn etter med kakestikke.


Kokosmel, mandelmel og fiberhusk kjøper man på helgekosen. Jeg var på Sunkost.


Glassur/ Frosting
6 dl kremfløte
6 ts sukrin
Kokes så vidt opp og ta av platen.
Tilsett med smeltet sjokolade, bær ekstrakt, vaniljesukker, kaffeekstrakt eller annen smak etter ønske. Jeg tilsatte i den ene brun farge og smeltet sjokolade, i den andre rosa farge og rasberry ekstrakt. La stå ute i ca en time, ta plast over og la stå 5 timer i kjøleskapet. Gjerne over natten.

Pisk til den er fin å sprøyte på kakene.

prøv da vel:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar