mandag 28. januar 2013

VG Debatt

Hei dere!

Kjenner jeg er i skikkelig sinna lune igjen..

Hun Moen damen i VG klarer jammen det  hun prøver på..å provosere.
Kvinner skal ikke få lov å jobbe deltid og iallefall ikke sykepleiere for de har utdannelse sponset av staten og da får de jammen slave inn igjen pengene. Å jobbe som sykepleier tror jeg er tøft så det kan sikkert være slitsomt å jobbe full tid, men det er heller ikke alle som får jobbe så mye som de vil.

Hun mener også at vi må slutte å bruke tid på kafe og annet unyttig. Kvinner må bruke tiden på å jobbe og tjene samfunnet!



Okey, hva med alle idrettsutøvere og kreative sjeler? Hva med de som svinger innom NAV? Bidrar de i hennes øyne til det samfunnsnyttige? Jada, jeg mener at de førstnevnte gjør det. Vi trenger sport, musikk og glede, men det hjelper ikke de gamle hun mener noen må tørke bak. Da får hun sette disse i slik jobb også..

ALLE må få ta sine valg! Når det kommer til likestilling? Ja, lik lønn for likt arbeid er en selvfølge. Noe annet er jo diskriminering..men må alle ønske å være en mann? Jeg vil ikke..jeg vil leve mitt liv på mine premisser. Vil noen velge å prioritere jobb fremfor barn. Fint det, men jeg vil ha rett til å velge min vei uten å bli kritisert for det. Like litt som de mener de skal bli kritisert for si e valg. La oss nå klare å unne hverandre litt..

Dessuten, likestilling, det er bare så 1970...

2 kommentarer:

  1. Hei
    Så du er bare hjemme å driver dank å koser deg på mannens penger..

    SvarSlett
  2. Ja nemlig. Jeg har jobbet siden jeg var 16 år. Jeg passer barn om dagen og jobber når de sover om kvelden. I går var jeg i seng 0130 som alle andre dager...poenget er at jeg er imot at noen skal tre nedover hodet på oss hva vi skal gjøre.

    SvarSlett