fredag 25. januar 2013

Stoffer i mat!!


Hei dere!

Nå er det messe tid! Caspersen sover, så jeg har rukket å kutte opp rotgrønnsakene til i kveld.
Her i huset er jeg blitt mer og mer opptatt av hva jeg putter i meg, ikke minst fordi med tre små barn så trenger man energien og man ønsker de skal få i seg det beste.

I det siste hr jeg lært noe nytt om margarin og nå er det offisielt ute av huset. Jeg trodde vita hjertego var super safe. Vet dere hva margarin inneholder? Margarin er et kunstig fremstilt produkt og oljen som brukes inneholder ofte kjemikalier som fosforsyre, lut, blekemiddel, nikkelkatalysator, løsningsmidler, bensin, metanol, hexan, osv. den inneholder også mye av omega 6 som i store doser kan være betennelsesfremmende.



Jeg har lest en del på levtil100.no og lavkarbokosthold.no og andre steder, og syns dette er ganske ekkelt. Jeg er ening med de som sier at jo korter ingrdiensliste varen har, jo bedre.

Jeg vet det er mye diskusjon om dette, og alle velger jo sin egen vei. Jeg syns bare tanken på, nå når jeg har blitt oppmerksom på det, å putte slike stoffer i kroppen er ekkelt.

Som sagt, jeg trenger energien min- Og det er ikke tvil om at min kropp reagerer veldig positiv på bare å få ren mat! Kylling, fisk, egg, nøtter, grønnsaker tror jeg uansett skader ingen. 
Kjenner meg MYE friskere!
I morgen skal Alex på turnering og da blir det medbrakt kylling og salat. skal lage det klart i kveld!

Ha en strålende sunn dag og husk, D-vitaminer er viktig i Norge om vinteren!
Jeg har for lavt nivå og i følge legen min så har VELDIG mange nordmenn det!
Nok D-vitamin hjelper mot influensa også!

Ses senere!


5 kommentarer:

  1. Stakkars barn! Er du hysterisk eller!

    SvarSlett
  2. Hei, takk for tilbakemelding. jada er sikkert det! Men barna de SER glade ut da.

    SvarSlett
  3. Syns det er bra at noen tenker over hva de spiser jeg, hilsen Silje.

    SvarSlett
  4. Takk for det Silje! God helg! Siv

    SvarSlett
  5. Lavkarbo er bare for bloggefruer! Det har null hold!

    SvarSlett