mandag 22. oktober 2012

Trygdepenger i Spania

God kveld!

Nå har vi vært en ny tur nede i Albir. Der er det mye godt voksne nordmenn;)
Vi hadde det kjempekoselig med alle tre trollene i sanden på stranden og kom i snakk med en koslig eldre franskmann. Man så med en gang at han var fra France for han gikk med sort alpelue i solsteiken..javel,,
Vel, poenget var vel mer a denne franskmannen og hans engelske kone hører til sjeldenhetene på Albirstranden.




Vi kom til å overhøre noen nordmenn der nede, jeg er litt usikker på hvor gamle de var, for de kan ha vært spreke 70 åringer eller litt me slitne 50+. Det er litt av hvert her nede for å si det sånn. Trygdede som vi ser fast på samme fortauskanten med en øl og sigg, og de golfspillende pensjonistene.

Vel, igjen, poenget var. De snakket om dette som har vært et tema en stund. At Norge skal justere trygdeytelser og pensjon etter hvilket land man bor i når man får pengene utbetalt. De syns vist ikke det varnoe særlig..det vl jeg tror..

Det er ko et kjempevanskelig tema. Pensjonister har tross alt jobbet et helt liv og har kanskje leng planlagt en fin tilværelse i utlandet, gjerne et varmere, billigere sted. Skal da dette endres? Nei, det syns jeg overhodet ikke. Hva i alle dager er det for en smålighet?

Derimot er jeg litt mer usikker på arbeidsledighetstrygd og uføretrygd, særlig i noen tilfeller der man lett kan anta at litt uklare faktorer er tilstede, noe skal ikke jeg påstå at jeg vet at det skjer, men at det slett ikke er utenkelig, det er jeg helt sikker på..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar